پایه

تاثیر قراردادهای تجاری بر پویایی استعلام قیمت ها

تاثیر قراردادهای تجاری بر پویایی استعلام قیمت ها

قراردادهای تجاری زیربنای روابط تجاری جهانی در بین صنایع است. 

 

این مقاله تجزیه و تحلیل خواهد کرد که چگونه عناصر کلیدی توافق‌نامه‌های تجاری می‌توانند بر پویایی قیمت‌گذاری در قالب محدودیت‌ها، استحکام روابط و سوگیری وضعیت موجود تأثیر بگذارند.

 

با روشن کردن اثرات طولانی مدتی که قراردادهای تجاری می تواند بر رفتار استعلام قیمت اعمال کند، کسب و کارها می توانند از طریق مکانیسم های سازگاری پیشرفته از قبل این نیروها را به طور فعال جبران کنند.

 

قراردادهای تجاری چگونه انتظارات را تثبیت می کنند

قیمت راه اندازی اولیه یک محصول یا خدمات اغلب حتی سال ها بعد، رابطه پایدار را فراهم می کند که تمام مذاکرات بعدی قیمت به آن متصل می شود. خریداران اغلب هنگام درخواست تخفیف به آن آستانه های اولیه قیمت گذاری اشاره می کنند.

 

تاثیر محکم شدن روابط از نظر روانی به انگیزه‌های ثبات و نقاط مرجع کدگذاری شده به جای پویایی بازار خالص مرتبط است. همین امر در مورد شرایط اولیه قرارداد پیرامون عواملی مانند:

 

  • مقادیر سفارش
  • مکان تحویل
  • و جزئیات بسته بندی صادق است.

 

این امر انطباق توافقنامه ها با تغییرات در هزینه های اساسی، روند تقاضا و نیازهای عملیاتی را دشوارتر می کند.

 

تعصب وضعیت موجود تغییرات ضروری را محدود می کند

نیروی مشابه، تعصب وضعیت موجود، ترجیحات مردم را برای پایبندی به وضعیت فعلی و تصمیمات قبلی به دلیل اجتناب از عدم قطعیت و ادراک از کاهش هزینه های ناشی از تلاش های گذشته منعکس می کند.

 

مذاکرات مجدد قرارداد با نبردهای سختی روبرو می شود که سعی می کنند اساساً از ساختارهای اصلی فاصله بگیرند، زیرا اکثر طرف ها با توجه به مدل های موجود که قبلاً مورد توافق، بررسی و اجرا شده اند، ثبات بیشتری احساس می کنند.

 

وقتی واقعیت‌های اساسی برای عناصری مانند:

 

  • هزینه مواد
  • در دسترس بودن نیروی کار
  • قیمت‌های حمل‌ونقل
  • یا نوسانات ارزی تغییر می‌کند

 

سوگیری وضعیت موجود روابط تجاری را از پذیرش شرایط مناسب‌تر می‌کشد.

 

علاوه بر این، کسب‌وکارها اغلب از پرس و جو در مورد قیمت‌های به‌روز شده که بهتر با پویایی بازار جدید همسو می‌شود، تردید می‌کنند.

 

با این حال، چنین رکودی پیرامون چارچوب‌های قیمت‌گذاری و توافق منسوخ شده، در درازمدت فشار مالی عمده‌ای را به همراه دارد.

 

تاثیر قراردادهای تجاری به صورت فرکانس مذاکره مجدد قیمت گذاری 

مدت معمول یک تا پنج ساله قراردادهای تجاری نیز نقشی در محدود کردن تعداد مکرر مذاکرات مجدد قیمت گذاری اساسی دارد.

 

برخی از اجزای قیمت گذاری ممکن است بر اساس فرمول های مرتبط با شاخص های خارجی پیرامون مواد خام، ارز یا نیروی کار تنظیم شوند.

 

با این حال، بازنگری مستقیم ساختارهای قیمت‌گذاری، سطوح تخفیف و توزیع حاشیه معمولاً تنها پس از تمدید قرارداد اتفاق می‌افتد.

 

علاوه بر این، زمانی که نیروهای رقابتی باعث تغییرات شدید قیمت در یک صنعت می‌شوند، دارندگان قرارداد موجود احتمالاً با دوره‌های طولانی‌تری قبل از تحقق چنین قیمت‌گذاری به‌روز مواجه می‌شوند. این فشار مالی را تشدید می کند و شرایط بهینه متقابل را به تاخیر می اندازد.

 

البته، رسیدگی به مشکلات حاد مالی ممکن است مستلزم بازگشایی قراردادها زودتر باشد که معمولاً شامل امتیازات دشواری است که احتمالاً با تثبیت قیمت‌گذاری اولیه شکل می‌گیرد.

 

خطر پیامدهای خلبانی خودکار قیمت گذاری فرمولیک

بسیاری از توافق‌نامه‌ها از فرمول‌های قیمت‌گذاری استفاده می‌کنند که هزینه‌ها را بر اساس شاخص‌های خارجی مانند مواد خام یا بازار ارز شناور می‌کنند تا متغیرهای ورودی را در نظر بگیرند.

 

رویکردهای بیش از حد فرمولی خطر این را دارند که اجازه دهند نتایج قیمت گذاری کلیدی توسط نوسانات بازار خارج از مذاکره مستقیم دیکته شوند.

 

قراردادهای تجاری ممکن است از مدل‌های پوشش ریسک رایج در یک صنعت استفاده کنند، بدون اینکه بررسی شود که آیا فرمول‌ها بافرهای کافی را فراهم می‌کنند یا ممکن است پس‌اندازهای بادآورده‌ای را که در دوره‌های پایین‌تر منتقل نمی‌شود، کاهش دهند.

 

حتی جنبه‌هایی مانند نیروی کار و حمل‌ونقل که بر اساس شاخص‌های قیمت دولت محلی شناور هستند، ممکن است از تغییرات هزینه واقعی در زمین در افق‌های طولانی متفاوت باشد.

 

ساختارهای فرمولیک به عنوان حاکم بر انطباق قیمت گذاری که فقط در محدوده های از پیش تعیین شده یا صرفاً بر اساس شاخص های آماری شخص ثالث تخصیص داده شده است عمل می کنند.

 

تاثیر قراردادهای تجاری بر پویایی استعلام قیمت ها

 

راهبردهای مبارزه با سفتی قیمت گذاری از طریق قراردادهای تجاری

 

بررسی قیمت گذاری

 

ایجاد بررسی‌های قیمت‌گذاری مورد نیاز یا فرآیندهای تعدیل از قبل، استحکام را خنثی می‌کند. گزینه‌های متداول شامل بررسی‌های سه ماهه یا سالانه، یقه‌های قیمت‌گذاری در اطراف شاخص‌هایی است که فراتر از آن‌ها مذاکره منحصربه‌فرد آغاز می‌شود.

 

و یا ردیابی هزینه توسعه و سودآوری با تالار گفتمان برای تغییرات قیمت‌گذاری در صورتی که حاشیه‌ها به‌طور ناسازگاری از اهداف منحرف شوند.

 

سناریوهای ریسک و شرایط جایگزین را تحلیل کنید

 

انجام تجزیه و تحلیل سناریوی نزولی هنگام شکل‌دهی اولیه قیمت‌گذاری قرارداد، به تنظیم شرایط احتمالی یا برنامه‌ریزی مذاکره مجدد پیشگیرانه در صورت تغییر شدید پویایی بازار کمک می‌کند.

 

این تجزیه و تحلیل باعث می‌شود که ساختار قیمت‌گذاری همسو با محدوده محیط‌هایی که در افق قرارداد محتمل تلقی می‌شوند، انتخاب شود. همچنین گزینه های بازگشتی را به عنوان کاهش ریسک اطلاع می دهد.

 

مقررات انصراف یا لغو را تنظیم کنید

 

فعال کردن انصراف از قرارداد یا کاهش سیاست‌های لغو، تأثیرات قفلی را کاهش می‌دهد که از تغییرات ضروری در مسیر جلوگیری می‌کند.

 

این رویکرد انعطاف‌پذیری مدون را در قرارداد ایجاد می‌کند. اما مستلزم حصول اطمینان از دوره های اطلاع رسانی لازم است تا تنظیمات عملیاتی مورد توجه و برنامه ریزی انتقال قرار گیرد.

 

ابتدا از بازه های زمانی قرارداد اولیه کوتاهتر استفاده کنید

 

زمانی که روابط جدید با تامین کننده آغاز می شود، طول قراردادهای اولیه کوتاه تر، امکان ارزیابی مجدد پویایی قیمت گذاری را زودتر قبل از اینکه سفتی طولانی مدت برقرار شود، می دهد.

 

دوره‌های آزمایشی محدود به تعیین اینکه آیا مشارکت می‌تواند در برابر تحولات مدل قیمت‌گذاری مقاومت کند یا اینکه یک توافق محدود ثابت شانس بیشتری برای بهینه‌سازی دارد کمک می‌کند.

 

تاثیر قراردهای تجاری بر پویایی استعلام قیمت ها

وقتی نوبت به چابکی قیمت‌گذاری و استعلام در آینده می‌رسد، توافق‌های تجاری یک شمشیر دو لبه است.

 

قراردادها تضمین تعهدات حیاتی و قوانین پایه برای تجارت باثبات را ارائه می دهند.

 

آنها همچنین در معرض خطر قرار گرفتن شرایط قیمت گذاری هستند که توجه را از تحولات بازار منحرف می کند.

 

اما استراتژی‌های کاهش آگاهانه حول طراحی سازگاری قیمت‌گذاری، برنامه‌ریزی سناریو و تعدیل اثرات قفل، رویکرد متعادلی را برای غلبه بر سختی ارائه می‌دهد و در عین حال همچنان کلید تعهدات متقابل را برای روابط بلندمدت تضمین می‌کند.

 

«با اینتا بهترین بازارهای جهانی را کشف کنید»

 

برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک های زیر کلیک کنید.

 

اینتا ، سامانه اطلس ، سامانه جیمکس ، سامانه کامودیفای ، سامانه ولیدیفای ، سامانه HSfinder

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *